קצת הומור עוד לא הזיק לאף אחד

ככל שמתבגרים, מתחילים להיתקל בין אם במקום העבודה או מחוץ לו, בחשיבות עצמית מסוימת. באגו. ובחוסר פרופורציה.

תרופת הנגד היעילה ביותר לכל השלושה היא לפתח קצת הומור עצמי, ואחד הדברים שאני הכי אוהבת באופנה הוא היכולת להביע את הגישה הקלילה הזאת גם כלפי חוץ.

ביורק הנפלאה עשתה זאת בדיוק בטקס האוסקר בשנת 2001 בו לבשה את שמלת הברבור. שמלת איקונית שהכינה עבורה המעצבת Marjan Pejoski . אני חייבת להודות שבזמנו לא הבנתי את הקטע (למרות שכן התחפשתי אליה בפורים של השנה הבאה- הצטלמתי עם מה ששרד מהתחפושת עבורכם, כאן למטה). כולנו הרי גדלנו לחכות לרגע הסינדרלה שלנו ואין כמו טקס האוסקר כדי להגשים את משאלת הלב זו, מה שרייצ'ל זו קוראת לו "princess moment", וביורק, אדירה שכמותה, לבשה ברבור. גאוני.

בתגובה להדים שעוררה השמלה היא אמרה "זאת רק שמלה. אני לא יודעת למה אני אובססיבית לגבי ברבורים…האלבום החדש שלי הוא על חורף וברבור זו ציפור לבנה, סוג של חורפית. מן הסתם זה מאוד רומנטי שהיא ציפור מונוגאמית (גם אני רוצה להיות ברבור, מ.ג). זה אחד הדברים האלה שאולי אני יותר מדי באמצע מכדי לתאר. כשאתה מטורף על משהו, אתה יכול להסביר את זה כעבור 5 שנים, שאבל ברגע אתה לא בדיוק יודע למה".

 11 שנים אחרי הלוואי שהייתי יכולה לראיין אותה ולשאול מה הפרספקטיבה שלה לגבי השמלה עכשיו.

ובספרה שלנו, אמצעי ראשון להפגין חוש הומור באמצעות לבוש הוא חולצות מאוירות. חולצת ה-ABC של הדינוזאורים מטופשופ היא דוגמא מצוינת, אני מחייכת בכל פעם שאני רואה אותה. גם חולצות עם גרפיקה, רצוי כזאת שיוצרת אשליה של "שם-לא שם" הן מצוינות בהקשר זה.

אתם יודעים על איזה חולצות אני מדברת- כאלו שמצוירת בהן שרשרת, אוזניות מאסיביות או עניבה. הכי כיף לשלב עם השרשרת המצוירת שרשרת אמיתית, ובנים- לגבי חולצות העניבה- רק באירוניה ורק עם ג'ינס וסניקרס צבעוניות.

תיקים מצחיקים עוזרים גם הם להפיג את השגרה, זו של החיים וזו של הלבוש הקונפורמיסטי שחלקנו, אם בגלל עבודה ואם בגלל חוסר אומץ עוטים. אז- לאמיצות בלבד, תיק כריש (אורבן אאוטפיטרס) או תיק קאפקייק  (בעיצוב של ג'ודית ליבר )הם משמחים במיוחד, ובחנות הוינטאג' בשוק מחנה יהודה (רח' השזיף) מכרו תיק מקסים של מיקי מאוס (ותודה לעומר קפטן על הדגמון :))

אותו הדבר תקף גם עבור נעליים. שימו לב לנעלי העקב המקסימות משופרא. תשומת הלב לפרטים בעיצוב היא יוצאת דופן וראויה לציון- החל מהבטנה הכחולה הקטיפתית, לתפרים, לתחתית המצוירת, לעיצוב המיוחד והא-סימורי ולחומר ממנו הן עשויות (לבד). שאפו. נעלי הגורילה שעיצב ג'רמי סקוט לאדידס משעשעות ביותר, ממליצה לחפש באינטרנט את שאר העיצובים המהנים.

שמרתי את הכי טוב לסוף- או לפחות הכי קל. כי הרי הסוד של סטיילינג טוב הוא באבזור. הכי פשוט זה להוסיף למראה פריט אחד שבן רגע יוריד ממנה 10 שנים..

לטופשופ יש אקססוריז מדהימים ואם קונים אותם ב-50% הנחה כמו שאני קניתי הם נהיים..רק טיפה יקרים. עגילי הצפרדע וטבעת העצלן (sloth) אהובים עליי במיוחד מאחר שהם משדרים יוקרתיות מצד אחד (בכל זאת, זירקונים ופנינים מלאכותיות), ומצד שני הם בעיצוב משעשע ולא לוקחים את עצמם ואותי ברצינות. יש גם משהו נחמד בלראות עיצוב משעשע בתכשיטים אובר-יקרים מתכשיטנים כמו שופארד וH.Stern, האחרון מבין השניים הציג קולקציה מקסימה של תכשיטים בהשראת עליסה בארץ הפלאות.

לסיום, משקפי הלבבות של אורבן אאוטפיטרס אולי לא משקפים יותר את איך שאני רואה את העולם (הוא כבר לא ורוד!) אבל, הייאוש נעשה יותר נוח.

כתיבת תגובה

